Jak napisać ogłoszenie rekrutacyjne

Ogłoszenie o poszukiwaniu pracownika powinno zawierać:

  • Nazwę firmy- często pracownicy w ogóle nie odpowiadają na ogłoszenia bez podanej nazwy firmy;
  • Nazwę stanowiska – unikajmy używania żargonu, akronimów lub wewnętrznych tytułów – mogą one być znane w twojej firmę, ale inni mogą ich nie zrozumieć. Ogłoszenia o pracy, które wykorzystują standardowe tytuły branżowe, są częściej wyświetlane, a zatem mają większe szanse na otrzymanie lepszego poziomu aplikacji;
  • Wynagrodzenie-to dość ważna część ogłoszenia o pracę-to jest to, co kandydaci chcą zobaczyć. Możesz nie chcieć reklamować wynagrodzenia, ale o wiele więcej CV są wysyłany do firm z puntem o wynagrodzeniu. Jeśli naprawdę jesteś przeciwny podawaniu wynagrodzenia, rozważ uwzględnienie przedziału oferowanego wynagrodzenia;
  • Szczegóły stanowiska- podana informacja na temat stanowiska powinna być jasna, aby każdy czytający dokładnie wiedział, co będzie robił w ramach pracy, jakie są obowiązki, i jakie są oferowane możliwości rozwoju;
  • Lokalizacja miejsca pracy — bycie bardziej szczegółowym w tym robi prawdziwą różnicę. Czy możesz podać dokładniejszy obszar, a nie tylko miasto? Jeśli istnieje możliwość pracy zdalnej, koniecznie to uwzględnij;
  • Zyski dla pracowników- co sprawia, że praca jest tak wspaniała i dlaczego osoby poszukujące pracy uwielbiają pracować w Twojej firmie? Jeszcze raz rozważ to z perspektywy kandydata – co Twoja grupa docelowa najbardziej ceni w swojej karierze?

Efektywność ogłoszenia trzeba mierzyć jakością, a nie ilością otrzymanych CV.